יהיו רבים שיטענו, שאין משמעות אמיתית למוצרי פרסום היום. הציבור הרבה פחות "תמים" ממה שהיה בעבר, הוא שבע ממוצרים שנועדו לפרסם מותגים או מוצרים אחרים, הוא ניזון מלא מעט אמצעים וכלים אחרים ועל כן מוצרי פרסום כבר לא משפיעים עליו ולכן אין סיכוי שהם באמת מועילים כפי שאנחנו נוטים לחשוב.
אך האמת היא שונה. זו טעות לחשוב שבגלל שיש כל כך הרבה פלטפורמות פרסומיות שונות ובגלל שהציבור הרבה יותר מתוחכם, אז אין מקום עוד למוצרי פרסום. לפעמים זה עובד בדיוק הפוך.
בשביל להבין כיצד מוצרים כאלה עוד יכולים לשרת אותנו, אנחנו צריכים להבין תחילה, מה זה בכלל מוצרי פרסום ולשם מה הם משרתים אותנו. הרעיון של מוצרי פרסום הוא פשוט, מדובר על כל דבר עליו אנחנו יכולים לרשום את השם של העסק שלנו ואת פרטי ההתקשרות שלנו, במטרה שהלקוחות שלנו יוכלו להשתמש בהם. אנחנו יכולים למצוא מוצרי פרסום מסוגים שונים, החל ממוצרים לבית, למשרד, לרכב, אנחנו יכולים למצוא מוצרים אשר יש להם משמעות ותפקיד, ומוצרים שאין להם שום תפקיד ממשי וכל מטרתם היא לשמש כמוצר פרסום ולא יותר מזה.
כיצד מוצרים יכולים לעזור לנו לפרסם
נתאר לעצמנו את הסיטואציה הבאה, אם אנחנו נתקעים עם הרכב במקום מסוים ואנחנו צריכים גרר. נניח ועל כיסוי השמשה שלנו יש טלפון של גרר מקצועי, ייתכן מאוד זה יגרום לנו להתקשר אליו במקום לחפש באינטרנט גרר אחר. כך בדיוק מוצר פרסום עוזר לבית עסק.
המטרה היא לגרום לנו לפנות אל בית העסק כשאנחנו צריכים אותו, כשאנחנו זקוקים למישהו שיספק לנו את השירות או את המוצר, המטרה היא בדיוק כמו של פרסומת בטלוויזיה, להזכיר לנו שהמוצר קיים ולרצות לקנות אותו.
ההבדל בין פרסומת בטלוויזיה לבין מוצרי פרסום הוא, שאותה פרסומת נעלמת אחרי כמה רגעים ומתחלפת בפרסומת אחרת, מוצר הפרסום, גם אם לא מדובר בפרסום של שירות או מוצר שאנחנו צריכים או רוצים כל הזמן, הרי שמוצר הפרסום עצמו, נשאר איתנו קבוע.