כאשר אנו מגיעים לארגון או למוסד מסוים, אנו מצפים שהמקום יהיה בטוח ושנחוש מוגנים שם כלל הניתן. העניין תקף גם ובעיקר במוסדות כמו גנים ובתי ספר, אליהם אנו שולחים את ילדינו מתוך מחשבה שיש מישהו שדואג להם שם. חשוב להבין כי גם כאשר קיימת הקפדה טובה במיוחד על כל תחום המיגון במוסדות, הרי שבמוסדות וארגונים קיים סיכוי לחבלות שונות או לתאונות העלולות להתרחש במבנה, ממגוון של סיבות. מסיבה זו, מומלץ מאוד להתקין אביזרי בטיחות במוסדות ובארגונים כאלה. הרי לפניכם כמה מהם.
מגן אצבעות לדלת
מגן אצבעות לדלת הינו אחד מאמצעי המיגון החשובים ביותר אותם יש להתקין במוסדות או בארגונים, ובייחוד כאשר מדובר בדלתות מאסיביות או גדולות. חוסר תשומת לב במקרה של סגירת הדלת עלול לגרום לאדם לאבד אצבע, ומסיבה זו, חשוב מאוד להתקין מגן אצבעות לדלת בחלקה הפנימי של הדלת. מגן זה יסייע במניעת הכנסת האצבע לרווח היוצר צירה של הדלת, ובאופן זה – להגן על אצבעות הידיים.
מעצור לדלת
מעצורים לדלת הינם אמצעי מיגון נוסף חשוב אותו יש להתקין במוסדות או בארגונים, ובייחוד במקומות אותם פוקדים ילדים קטנים או קשישים. גם במקרה זה, המעצור יעיל וטוב במיוחד עבור דלתות מאסיביות או כבדות יותר.
גלגלת האטה לדלת
גלגלת האטה לדלת מסייעת במניעת טריקתה של הדלת בעוצמה, עניין העשוי להפיל את האדם העומד ליד הדלת ולגרום לו לנזקים בעקבות הנפילה. גלגלת האטה לדלת ניתן להתקין על כל דלת, כמובן, אך קיימת חשיבות גדולה ביותר להתקינה על דלתות כבדות ומאסיביות, שכן היא מסייעת בהאטה משמעותית של טריקת הדלת ומאפשרת לנו הן להימנע מהרעש הנוצר בעקבות טריקת הדלת, והן להימנע מפציעות שונות העלולות להיגרם לאנשים בעקבות טריקת הדלת בעוצמה בקרבתם או עליהם.
משטחים מונעי החלקה
משטחים מונעי החלקה יש להתקין בעיקר במקומות "מועדים לפורענות", בהם קיימת סכנת החלקה. חשוב לזכור כי עבור צעירים, נפילה קלה אינה מסוכנת בהכרח. עם זאת, עבור האוכלוסייה הקשישה או עבור ילדים, נפילה חזקה עשויה לגרום לשלל של בעיות, החל ממכות יבשות פשוטות ועד לשברים בעייתיים במיוחד. משטחים מונעי החלקה מסייעים במניעת נפילות מסוג אלה, ומתאימים במיוחד למקומות בהם ילדים "משתוללים" או רצים במהירות גבוהה. בדרך כלל, מדובר גם במשטחים רכים או גמישים, המסייעים בריכוך הנפילה גם במידה ומצב כזה קורה. עניין זה מסייע משמעותית במניעת נזקים קשים העלולים להיגרם בעקבות נפילות.