אם אנחנו מחזיקים ברשותנו רכב ישן אשר לא ניתן להשתמש בו והוא תופס מקום חנייה, בין אם בחנייה פרטית שלנו ובין אם ברחוב, אזי שאין לנו הרבה מה לעשות אלא לשלוח אותו לפירוק. זה הפתרון המושלם עבורנו.
מאחר וסביר להניח שלא ניתן לתקן אותו ולהחזיר אותו לשימוש, וגם אם כן, עלויות התיקון והשיפוץ של הרכב, הופכות את התהליך ללא כדאי מבחינה כלכלית, אזי שאנחנו צריכים לחפש אופציה אחרת, הן בשביל שנוכל לחסוך בעלויות והן בשביל שנוכל להרוויח מהרכב. מאחר וכל עוד הוא עומד ולא זז, אנחנו פשוט לא יכולים להרוויח ממנו שום דבר והוא רק עולה לנו כסף.
אם אנחנו מחליטים לשלוח אותו אל מגרש פירוק רכבים ישנים, אנחנו למעשה פותרים בכך את הבעיה. בצורה כזו, אנחנו יכולים להרוויח פעמיים, גם על מכירת הרכב לבעל המגרש, וגם אנחנו מפנים מקום. צריך לומר שיש רשויות שיכולות לגבות מאיתנו כסף על כך שאנחנו תופסים שטח ולא מפנים אותו.
במגרש פירוק רכבים ישנים, צוות המקום יפרק את הרכב מכל החלקים שלו, במה שניתן להשתמש בצורה ממוחזרת, הוא יתקן וימכור לשימוש חוזר. מדובר על חלקים אשר ניתן להשתמש בהם לצורך תיקון ושיפוץ רכבים אחרים, וכן על חלקים אשר ניתן להשתמש בהם לצרכים אחרים, למשל, תשתיות, בנייה ועוד.
על פניו זה נשמע אולי מוזר, אך הרכב שלנו מלא בחומרים שונים אשר ניתן להמיר אותם כך שיהיה אפשר להשתמש בהם לצרכים אחרים לגמרי. זו אחת הסיבות מדוע תעשיית פירוק רכבים ישנים היא מאוד מצליחה. מספיק אם נשתמש בשתי דוגמאות לשם המחשה, החל מצמיגים אשר ניתן להשתמש בהם לצרכים שונים ובין אם מדובר במתכות שונות שנמצאות ברכב, אפשר לשנות את המבנה שלהן ולמכור אותן עבור שימושים שונים.
צריך לומר שכל התהליך חייב להתבצע בצורה מבוקרת, מפוקחת וכמובן שיש לבצע את העסקה אך ורק עם גורם מקצועי ומוסמך שמתמחה בכל הנושא של פירוק רכבים ישנים, וכן הוא יהיה אחראי על כל הנושא של העברת הרכב אל המגרש עצמו.