חומר הבערה הראשוני לרכבים המודרניים היה הבנזין. עם הזמן הבינו כי הבנזין הינו חומר מאוד דליק ומסוכן מכיוון שעלולות לפרוץ שריפות בכל עת, ובמהירות.
כתחליף, התגלה הסולר. כל מי שניסה בעבר להצית סולר, גילה כי לא מספיק לזרוק גפרור יחיד, דרוש זמן להדליק אותו. על מנת לייעל אותו, השתמשו בגופרית, אך עם השנים, כאשר המודעות לאיכות הסביבה עלתה, גילו כי הוספת הגופרית לבערה מזיק מאוד לסביבה, ולכן הוחלף במרכיבים אחרים שמזיקים פחות. כיום, הסולר יותר ידידותי לסביבה. הסקה של סולר יותר ידידותית מבנזין, מנפט, ואף עצים. והיכן בא הסולר לידי ביטוי בחיי היום יום? סולר להסקה ביתית הרבה יותר חסכוני ויעיל מבחינת חימום מאשר הסקה באמצעות מכשור חשמלי הרחב.
היתרונות הבריאותיים של הסולר על פני החשמל
רוב מוחלט של המכשור החשמלי מחמם את האוויר, דבר זה יוצר המון מחלות, המון מצבים לא נעימים כגון יובש של המון חלקי גוף שאמורים להישאר לחים או רטובים כמו העיניים.
מערכת ההסקה של הסולר מחממם את הרצפה והקירות, ותהליך טבעי זה מחמם את האוויר בצורה נעימה יותר, ולא יוצר יובש באוויר, ומשאיר את האדים שנמצאים בחדר.
המשכיות
במהלך החורף ישנם המון הפסקות חשמל, הפסקות אלו משביתות את מכשירי ההסקה החשמליים, ופוגעים ברציפות פיזור החום.
סולר להסקה פועל בצורה שחלקה חשמלית וחלקה מכנית, אך הבערה עצמה מתבצעת בצורה מכנית, כך שהחום נשאר לזמן רב יותר, ולא נפלט החוצה במהרה כמו החום אשר נוצר ממכשור חשמלי.
בטיחות
לא פעם קרה כי מכשור חשמלי שרף רהיטים, מגבות, ועוד דברים באזור. הצתות אלה לא תמיד נגרמות עקב רשלנות של הצרכן, אלא בגלל בעיה במכשור החשמלי שלרוב נחשף לסביבה מרובת אדי מים אשר יוצרים קצר חשמלי.