איך בוחרים מתנות לכנסים של החברה?

כשאנחנו עורכים כנס מקצועי, בין אם זה כנס ללקוחות החברה או כנס שמיועד לקהל אחר, לא פעם אנחנו מציעים לאורחי הכנס מתנות שונות. מטרת המתנות היא גם להשאיר אצלם מזכרת מהאירוע אך גם לתת להם אמצעים ומוצרים מסוימים שהם יוכלו להשתמש בהם, ויהיו למעשה כמין מוצר פרסום אשר ישרת אותנו.

החוכמה היא לא רק להעניק לאורחים מתנות ומזכרות, זה מה שכל אחד יכול לעשות אלא לבחור את המתנות והמזכרות הנכונות, כאלה שישאירו זיכרון מתוק מהאירוע וכן שהאורחים יוכלו לעשות בהם שימוש לאורך זמן. לכן יש להקפיד לבחור מתנות לכנסים על פי הכללים שנציג בחלק הבא של המאמר.

 

כללים לבחירה נכונה של מתנות ומזכרות לכנסים מקצועיים

 

כלל ראשון, המתנה צריכה להיות שימושית. לא משנה מה אנחנו מציעים לאורחים שלנו, המתנה חייבת להיות שימושית. היא חייבת להיות כזו שהם יוכלו לעשות בה שימוש באופן תדיר, למשל תיק אלבד ממותגים, שישמשו אותם בכל פעם שיעשו קניות בסופר. מתנה לא שימושית, לא רק שלא תשאיר רושם על האורחים, אלא יש סיכוי סביר שהם בכלל לא יטרחו לקחת אותה.

כלל שני, זו צריכה להיות מתנה שהאורחים לא הכירו, לא חשבו עליה או היו מעוניינים בה ואנחנו הקדמנו אותה. זו לא חוכמה למצוא מתנה שימושית, החוכמה היא שזו תהיה מתנה מקורית שהאורחים צריכים, או לא יודעים שהם צריכים. אם אנחנו נקנה מתנה שהאורחים צריכים ועדיין לא הספיקו לקנות או מתנה שהאורחים לא הכירו אבל הם מגלים שהיא מאוד שימושית, הרי שרמת ההנאה שלהם ממנה רק תגדל.

כלל שלישי, רצוי לבחור מתנה בגודל סביר. אנחנו יכולים לקנות מגוון מתנות שהן ייחודיות וכאלה שקהל הלקוחות שלנו ישמח לקבל, אך אנחנו צריכים להיות הגיוניים ולבחור מתנות שהם גם יוכלו לקחת הביתה, אחרת זו יכולה להיות בעיה. לכן אנחנו צריכים לקנות מתנה שאפשר להכניס לכיס או לתיק.

כלל רביעי, תמיד צריך להקפיד על מתנה שתתאים בדיוק לקהל שאור לקבל אותה. זו יכולה להיות התאמה על פי מין, גיל, דת, לאומיות, מקצוע. האידאל הוא לבחור מתנות שיכולות להתאים לקבוצות רחבות, כך אנחנו חוסכים בעלויות וגם מרבית הסיכויים שלא נטעה ונמצא מתנות שמרבית קהל הלקוחות שלנו ימצא בהן עניין.

 

מאמרים נוספים