כיצד לפרוץ את הגבולות כשפייסבוק מציב מגבלות על הפרסום שלך?
מתי היה آخر פעם שהזכרת "היום אני אקדם את העסק שלי על פייסבוק" וכיבית את המחשב בגלל תחושת תסכול? אתה לא לבד! הרבה אנשים עונים על השאלה הזו עם "כל יום" או "כל פעם שאני מנסה". כשזה מגיע לפרסום בפייסבוק, הגבלות יכולות להרגיש כמו פצצה שיפוטית על המיזם שלך, אבל הישאר רגוע – יש דרכים לעקוף את הבעיות הללו! אז בוא נדבר על העולם המורכב של פרסום בפייסבוק ואיך אפשר להתגבר על האתגרים הללו בצורה קלילה, מצחיקה ומעשירה.
מה אומרת המילה "מגבלה"?
מגבלה בפייסבוק היא כמו חופשת סמסטר: יש לך המון תוכן מרגש, אבל העסק שלך נשאר מאחור. בדרך כלל, הגבלות נובעות מסיבות כמו הפרות של כללי הקהילה, תוכן שנחשד כספאם, או פשוט כי פייסבוק "מרגיש" שאינך רציני באשר לתוכן שלך.
1. כללים שלא כתובים בשום מקום
פייסבוק, החברה האדירה הזו, מתפקדת עם כללים שלעיתים קשה להבין. הרגשת שחטפת EGL (greeting and loading) כשנתקלת במגבלה? זאת נקודת ההתחלה להיכנס לעומק המצב.
- העבריות באותו יום: המשמעות היא לדעת מה פייסבוק אוהב. הכנס תוכן אמיתי, יחס אישי ואל תפתח דיונים פוליטים על אוכל!
- תמונות וסרטונים: התמונות שלך יכולות לגרום לאי נוחות – הימנע מתכנים שיעוררו התנגדות.
- לא להיות באטרקציה לפחות ערכת הפרסום שלך: אם תפרסם יותר מדי, פייסבוק עלול לאהוב את זה פחות.
לאן הלכו כל הכספים שלי?
שילמת על פרסום, אבל לא רואה תוצאות? אתה לא הראשון, ולא תהיה האחרון! לפעמים, זה כמו לשפוך כסף למעטפה ואז לזרוק אותה לתוך המותג של “מגלי חופים” – הרבה רעש, מעט תוצאות.
2. להחליט אם אתה באמת רוצה לפרסם
אם החלטת להיכנס לעולם הפרסום בפייסבוק, כדאי לשאול את עצמך – האם באמת יש לי רעיון שאני רוצה לשתף? האם יש לי תוכן שיהפוך את העסק שלי למורגש או לשנוי במחלוקת?
- מה הקהל שלי רוצה? – זה לא רק עניין של כמות, אלא גם של איכות!
- מה אם אני לא מפורסם? – לא להיכנס לחרדה; אתה לא לבד!
- אפשר לצחוק! – צחוק וחיוך בדרך להצליח לפרסם!
גם ניהול נכון יכול להשתמש קצת בהומור!
לנהל קמפיין פרסום ניתן להרגיש כמו הכנה למבחן פסיכומטרי – דרושים ריכוז, סבלנות ואפילו גישה מעט מצחיקה לפעמים! אולי תשאל את עצמך – איך אני יכול להוסיף רבע קילוגרם של הומור לתוכנית השיווק שלי?
3. שמירה על גישה חיובית בפייסבוק
אומרים שהמפתח למטרה הוא להישאר מרוכז. טוב, זו מיוחדת להזכיר! כמה רמות של متابعة קמפיינים עשויות לעזור לדחוף את העסק שלך לרמות חדשות:
- לקוחות מרוצים: שיחה עם לקוחות אף פעם לא מזיקה אם נעשה באווירה טובה ובמיוחד אם יש כמה בדיחות קלות.
- פוסטים ששואלים שאלות: הפוסטים שלך יכולים לקדם מאוד אם תעזור להם לאתגר.
שאלות נפוצות
ש. מה לעשות אם הגבול נשמר?
רק להירגע! קח הפסקה, שקול את תוכן שלך, ובהמשך תנתח מה עלול להיגרם.
ש. כמה זמן יכול לקחת להקל על מגבלה?
בדרך כלל זה יכול לקחת מספר ימים, אז אל תדאג! תן לפייסבוק זמן לעצמו.
ש. צריך להפר את כללי הקהילה כדי לגבור על מגבלות?
לא! הרבה פעמים שינוי קטן בקמפיין יכול להשפיע רבות בלי להפר מהם.
ש. האם יש דרך משובחת להחזיר בדרך להצלחה?
אחרי הכול, יש מקום ללמוד מהשגיאות ומהטעויות שלך כדי לצמוח!
ש. האם קיימת אפשרות לשיפור פרטני?
בהחלט! חשוב על ממדי קהל, מיקום ועוד.
סיכום: פייסבוק 2023 – עדיין לא החלה אנדרואיד על רגליים
אם אתה מתמודד עם הגבלות על הפרסום שלך, הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים שלך – הקשב להמלצות והכוונה הנכונה והפוך את העסק שלך למקורי ומעניין! אז בפעם הבאה שאתה פוגע בקירות של פייסבוק, למד לדבר את השפה שלהם עם חיוך וצחוק!