בינה עסקית (BI) היא אחד הדברים החמים היום בעולם העסקים. אמנם הבינה העסקית היא נושא שקיים כבר זמן רב אך בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגית היא הפכה לכלי חזק במיוחד אשר יכול לתת הרבה מאוד ערך מוסף לחברות וארגונים. אך לפני הכל, אולי כדאי שנסביר בקצרה מהי בינה עסקית. ובכן, כל ארגון במהלך פעולתו צובר מידע רב הנובע מפעילותו השוטפת. מידע זה שווה זהב מכיוון שניתן להסיק ממנו מסקנות רבות אשר ישפיעו על קבלת ההחלטות בארגון. כמות המידע היא עצומה ולכן יש צורך במערכות מידע ממוחשבות אשר יודעות לנתח אותו ולהסיק ממנו מסקנות.
מערכות BI TOOLS מסייעות לארגון לחסוך זמן וכסף בזכות יכולתם החזקה לנתח את הנתונים ולהסיק מסקנות בעלות ערך. בעצם יש כאן פעולה כפולה, ראשית כל המערכות מבצעות במהירות פעילויות רבות, דבר אשר חוסך לכולם זמן. למשל מערכות בינה עסקית מאפשרות לכל בעלי התפקידים בעסק לקבל מידע במהירות. המערכות שמות את כל המידע הנחוץ לפניכם וחוסכות התעסקות עם ייצוא מסמכים לאקסל ועבודה קשה של הצלבת נתונים. אתם מקבלים במקום אחד את כל התשובות שאתם צריכים וכך יכולים לחסוך זמן ולהפיק יותר מיום העבודה. אך התועלות של בינה עסקית אינן מסתכמות בזה, זהו כלי שממש יכול לעזור לכם לשפר את ביצועי העסק ולהגדיל את ההכנסות.
הגדלת הרווח והיעילות
הבנה של הידע הארגוני שהצטבר יכולה לסייע לכם להכין תחזיות בעלות משמעות כלכלית. מערכות שכאלו נותנות לכם יותר הבנה לגבי הפעילות של העסק שלכם. בעזרתן אתם יכולים להבין מה עובד ומה לא עובד. להלן כמה דוגמאות כיצד זה בא לידי ביטוי:
החזר השקעה – המונח החזר השקעה חוזר על עצמו בכל החלטה עסקית. למשל כאשר אנו משקיעים בפעילות שיווק אנו מצפים להחזר השקעה. אבל הבעיה היא שלא תמיד יש לנו את האמצעים למדוד זאת ואנו מסתמכים על האינטואיציה שיכולה להטעות אותנו. בעזרת מערכות בינה עסקית ניתן להצליב את הנתונים ולבדוק בצורה אמתית האם ערוץ פרסום אחד עדיף על פני אחר מבחינת החזר ההשקעה.
פרסונליזציה של המכירות – כלי הניתוח של מערכות הבינה העסקית נותנים לכם מידע רב על הלקוחות שלכם. זהו כלי הכרחי עבור כל צוות מכירות. בעזרת הכלים הללו אתם יכולים לנתח את דפוסי הקנייה של הלקוחות שלכם ולהתאים עבורם את המוצרים, השירותים או את כל צורת ההתנהלות מולם. כך תוכלו למכור להם יותר.
תחזיות – בזכות הכלים ניתן לנתח את דפוסי הפעילות של לקוחות בעבר, הן באופן פרטני והן ברמת הכלל, ולהסיק מסקנות לגבי העתיד. ניתן לזהות בקלות עונתיות של מוצרים או כל דפוסי קנייה שיכולים אחר כך לעזור לכם למכור יותר, לתכנן את המלאי בצורה טובה יותר וכו'.