טיפים שיעצימו את יחס ההמרה שלכם באתרים – אתם לא תאמינו כמה זה קל!
שיפוט גרוע. לפעמים, זה נשמע כמו מחמאה, והמטרה שלנו כאן היא אחת – לשפר את יחס ההמרה באתר שלכם! אם אתם מתמודדים עם אחוזי המרה נמוכים, אתם לא לבד. ישנם רבים מאיתנו המתקשים להביא את המבקרים באתר לעבור ממצב של "שיטוט" למצב של "היי, לקחתי את זה הביתה!". אז לפני שתשברו כוסות על הקורבנות המוטים של עולם האינטרנט, בואו נצלול לעולם המופלא של יחס ההמרה.
מה זה בכלל יחס המרה ואיך מחשבים אותו?
יחס המרה הוא המדד שמראה לנו כמה אנשים שביקרו באתר שלנו ביצעו פעולה מסוימת – בין אם זה רכישה, הרשמה לניוזלטר או אפילו פשוט פניית קשר. המושג חמקמק כמו רוח, אז איך בעצם מחשבים אותו?
- יחס המרה = (מספר ההמרות / מספר הביקורים) × 100
פשוט, לא? עכשיו כשיש לכם את התיאוריה, בואו נעקוב אחר כמה טיפים שיכולים לשנות את המשחק.
1. דף נחיתה – האם הוא באמת ממלא את תפקידו?
דף הנחיתה שלכם הוא כמו המראה שלכם בבוקר – אם הוא לא נראה טוב, רוב הסיכויים שלא תרגישו בטוחים לצאת מהבית. תפגשו את השורות הראשונות שלכם, קבלו את הסטייל ותהיו בטוחים שמה שטוב לדף הנחיתה שלכם הוא – שיפור מתמיד!
איך לגרום לדף הנחיתה שלכם לעבוד בשבילכם?
- שווק מסר ברור: השקיעו זמן בכתיבה של כותרות ממגנטות.
- תמונה שווה אלף מילים: בחרו בתמונות שמתארות בצורה הטובה ביותר את מה שאתם מציעים.
- הזמינו לפעולה ברורה: קל להבין מה צריך לעשות. לא מדובר כאן בחידת סוד של מוחמד זי-אל!
2. האם תהליך הקנייה הוא מסע או התמודדות עם מכשולים?
כשמדובר בתהליך רכישה, זה חייב להיות קל כמו סוכריה. תחשבו על זה – יש לכם אתר מדהים, אבל תהליך הרכישה הוא כאב ראש. אז למה לא לשפר אותו?
הצעדים שתצטרכו לנקוט
- הפכו את תהליך הרכישה לפשוט: אל תתחילו בהמיליון שאלות. פשוט תנו להם את מה שהם רוצים.
- אפשרו רכישות כאורח: חלק מהאנשים לא רוצים להתחייב. עם זאת, כדאי לשאול את עצמכם מה ההגיון פה?
- הרווחו על השקיפות: תנו למשתמשים לדעת בדיוק מה הם קונים – קנו בראש שקט.
3. איך לגרום ללקוחות שלכם להרגיש בבית?
נכון, מדובר באתר אינטרנט, אבל זה לא אומר שאי אפשר לשדר אווירה של חום ובית. כשמבקרים משליכים את שטיח החזעות שלהם כי הרגש שלהם נשלט, יחס ההמרה מסתיים.
שדרגו את חוויית המשתמש
- העיצוב המדויק: אתרים יפים כבשו את לבבותיהם של הגולשים.
- כל התמיכה במקום אחד: אל תגרמו להם לחפש את עזרתכם מכל מיני פינות תמוהות.
- התחברו לחברתי: קישורים לרשתות החברתיות שלכם גם יקדמו את האתר.
4. תכנים עשירים – האם אתם מוכנים לעניין את הקהל שלכם?
הכלל הוא פשוט – "בקשו מהם להתעניין!" התוכן באתר שלכם הוא המפתח המרכזי להמרות. אז אם אתם עדיין לא מדברים בשפה שהלקוחות שלכם מבינים, כנראה שאתם עובדים על עצמכם.
כיצד לייצר תוכן איכותי?
- שאלות משפיעות: מה קהל היעד רוצה לדעת? נסחו את השאלות האלו בתוכן שלכם.
- הוסיפו הומור: האם אתם נרתעים מהומור? הקפיצו את המסרים שלכם.
- הונאות קנויות: הימנעו מכתיבה שיווקית מדי. דיברו למרותכם.
5. מדידה ושיפור מתמיד – הטריק הקטן שישנה הכל
אחרון חביב (לא באמת, יש עוד אבל תתאפקו!), אל תשכחו למדוד ולנתח את המידע שצברתם. אתם לא רוצים לנצח במרוץ באיזה כפר מבודד, נכון?
שאלות שכדאי לשאול את עצמכם
- מהו הדף הממיר שלי ביותר?
- תהליך הרכישה שלי – האם הוא באמת נוח?
- כיצד משתנה התנהגות השגתי לקוחות שהוני”?
כשתשקלו את התשובות לכל השאלות הללו, אתם בדרך הנכונה לשיפור יחס ההמרה שלכם.
סיכום – הגיע הזמן לנסות בכוונה!
שיפור יחס ההמרה הוא לא מדע טילים, זו אמנות. בעבודת צוות והתמודדות עם האתגרים, תוכלו להביא לעלייה משמעותית בהמרות שלכם. בין אם זה בעיצוב, בתוכן או בתהליך הרכישה, תמיד יש מקום לשיפור. זכרו – הצלחתכם נמדדת לא רק בהכנסות, אלא גם בחוויית הלקוח! בסופו של דבר, התוצאה המקווה היא לק