shadow

ישנה טענה שאומרת, שבחירת שם לעסק זה או עניין שצץ במקרה, בהברקה של רגע, או שמדובר בעניין שמוביל להרבה מאוד התלבטויות עד שהוא יוצא לפועל. הכל שאלה, באיזה עסק מדובר, מי הבעלים, באיזה תחום מדובר ועוד.

תמיד אפשר לבחור שם גנארי, שם מוכר, לקחת את השם הפרטי או שם המשפחה ולחבר אותם לסוג המוצר או השירות שהעסק מציע והנה לנו שם לעסק, תמיד אנחנו יכולים לנסות ולהתחכם, לבחור שם ממקור לא קשור. בסופו של דבר אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מה אנחנו רוצים שהשם יסמל, מה אנחנו רוצים שהוא ייצג.

נניח ואנחנו מחליטים על שם לעסק, אז מן הסתם, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שלא מדובר במשהו שאנחנו יכולים לשנות אותו לעיתים תכופות. נכון שלהבדיל משם של ילד, אזי ששמות של עסקים הרבה יותר פשוט והרבה יותר נפוץ לשנות, מצד שני, לא נהוג לעשות את זה לעיתים תכופות, כי אז אנחנו יוצרים אי אמינות מסוימת כלפי הלקוחות שלנו. לכן הפתרון הוא, לבחור שם שאנחנו יכולים להשתמש בו במשך תקופה ארוכה.

איך עושים את זה? מחפשים רעיון שיכול למצוא חן בעינינו, וכך אנחנו למעשה בוחרים שם מתוך הרעיון הזה. למשל, אנחנו יכולים לחפש שילוב של שמות שונים שהשם של העסק ירכיב, אנחנו יכולים לחפש את המשמעות שאנחנו רוצים להציע, לייצר, ולהכניס אותו לשם של העסק, אנחנו יכולים גם לבחור שם לעסק על פי כרוניקה של זמן נניח, לחפש אירוע היסטורי מסוים ולהשתמש בו.

צריך לומר, יש הבדל בבחירת שם לעסקים מסוגים שונים. באופן טבעי יהיה הרבה יותר קל לבחור שם למסעדה או לפאב, מאשר לעסק שמתעסק בעניין "רציני" כמו למשל, מכירת מוצרי חינוך, מוצרים רפואיים או אפילו מפלגה פוליטית. מאחר וקהל הלקוחות הוא שונה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, ששם העסק אמור להיות מוצג בפניהם, אנחנו לא יכולים לבחור שם עם מימד ציני או אירוני, ולגשת לקהל לקוחות שזה לא ידבר אליו, והוא ירגיש שאנחנו לא רציניים.

Author

rachelirub@gmail.com'
dana

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *