shadow

כל יזם מתחיל חש פיק ברכיים בטרם הוא פורץ לשוק. הוא מוצא את עצמו תוהה האם יהיה ביקוש למוצר אותו הוא מנסה לייצר או למכור, האם האזור בו הוא רוצה להציע את המוצר אכן יצרוך אותו והאם אין הגבלות כלשהם על מוצרים מן הסוג הזה באותה מדינה או אזור. כדי לקבל את כל התשובות יש לבצע מחקר שוק. רק כך ניתן יהיה להגיע למסקנות נכונות וחכמות.

מה בודקים במחקר השוק?

כאשר יזם מעוניין להתחיל בשיווק מוצרים באזורים חדשים בארץ או מחוצה לה, או כאשר הוא מעוניין לשווק מוצר חדש שעדיין לא היה קיים עד כה, הוא נכנס בעצם לסיכון מסוים כאשר במקרים רבים השוק לא יקלוט את המוצר או שהוא יהיה חסר ביקוש וכדומה. ברור שכל אחד מחפש את הדרך ואת הכלים לנבא את העתיד ולדעת האם אכן המוצר יהיה מבוקש והוא יצליח לחדור אל השוק הספציפי.

האפשרות לבצע מחקר שוק מסייע לנו להגיע למקסימום מידע על אודות אותו המוצר ביחס לפלח השוק הספציפי וביחס למוצרים מתחרים שכבר קיימים בשוק.

מה מרוויחים על ידי מחקר שוק מקדים?

יש כאלה שלא ממש מאמינים בתועלת של מחקר השוק. אנחנו כאן כדי לספר לכם על הרווחים העולים ממחקר השוק ועל התועלת הטמונה בביצוע הנכון שלו.

מחקר שוק מקטין סיכונים – כאשר אנחנו מבצעים את מחקר השוק אנחנו נהנים ממידע מדויק המספק לנו את כל הכלים לדעת איך בדיוק אמור המוצר שלנו להתקבל בשוק. כך לדוגמא ישנם מוצרים שיש עליהם הגבלות שונות במדינות מסוימות ואם היזם לא יידע עליהם מראש הוא עלול למצוא את עצמו עם הפסדים ניכרים.

מחקר שוק מסייע בפנייה אל משקיעים – לאחר שאנחנו מבצעים את מחקר השוק ומגיעים לתוצאות אנחנו יודעים בדיוק לקראת מה אנחנו הולכים ועם המידע הזה אנחנו למעשה יכולים לגשת אל משקיעים פוטנציאליים, ולהציג בפניהם את המחקר המוכיח את הכדאיות של העסק. ברור שמחקר רציני ומקצועי יכול לקצר את ההליכים ולעשות עבורנו את העבודה.

לסיכום – ניתן לומר כי לא מומלץ לייצר מוצרים חדשים או ליזום הקמת סניפים חדשים ללא מחקר שוק מקצועי מעמיק.

 

בנוסף מאמר זה עשוי לעניין אותך

Author

rachelirub@gmail.com'
dana

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *