shadow

היצואן המתחיל צריך לאסוף כמה שיותר מידע, להכיר את המתחרים שלו ולהשתמש בצינורות שיווק נכונים. במקביל, עליו לדאוג לניהול מערך הפצה וכמובן להשתתף בכמה שיותר כנסים ותערוכות שיבליטו אותו

יצוא, יבוא וסחר בינלאומי מחייבים צבירת ניסיון ומיומנות. הבעיה היא שרק מעטים יצואנים יודעים כיצד לנצל את היתרון היחסי שלהם ולהפוך הזדמנות עסקית לרווח כספי. בנוסף, בחירת השוק הרלוונטי דורשת מהיצואן לבחון גם את החסרונות שלו ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע ומומחים.

אז איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה 5 טיפים שיכולים לעזור:

  1. אספו כמה שיותר מידע על השוק העולמי

שוק יצוא בוחרים לפי גודל, היקף התחרות, תנאי סחר ייחודיים, חסמי כניסה, מאפיינים רגולטוריים וכן הלאה. רצוי כמובן לא להסתמך רק על שוק אחד ולפזר את המכירות בהדרגה לכמה שיותר אזורים, אבל בכל מקרה צריך להתחיל באיסוף מידע גלובאלי. ידע הוא כוח ובכל הנוגע לייצוא הוא גם יכול להיות שווה הרבה כסף.

  1. הכירו את המתחרים שלכם

היצואן המתחיל צריך לדעת מה היתרונות שלו ביחס למתחרים. בשביל לעשות זאת עליו להכיר את המתחרים, להבין את דרכי הפעולה שלהם ולסקור את מבנה העלויות. היכרות עם המתחרים תשפר את תחושת הביטחון של היצואן ותעזור לצפות מראש את תגובת המתחרים לכניסה שלו לשוק החדש.

  1. השתמשו בצינורות שיווק נכונים

קשה לייצא לשוק זר בלי צינורות שיווק נכונים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, תורת השיווק לא זהה בכל מקום בעולם והיא מחייבת התאמות ספציפיות. חשוב להיערך לשיווק בשוק היעד ולבחור מפיץ או סוכן בצורה נכונה. רק לאחר מכן ניתן לערוך הסכמים קבילים מבחינה משפטית ולמנוע מצב של עוגמת נפש או מרמה. מומלץ גם לשקול להירשם לקורס יבוא יצוא על מנת להכיר את צינורות השיווק המתאימים לכל יעד ויעד.

  1. נהלו מערך הפצה

יצואן שמבין את תנאי הפעילות של העבודה ואת האתגרים שאיתם הוא צפוי להתמודד יכול לנהל מערך הפצה מבוסס וטוב. ניהול נכון של מערך הפצה דורש מהיצואן הבנה של הצרכים בפועל ויצירת ערך מוסך ראוי למפיץ או לסוכן בכל מדינה. מעבר לכך, ניהול מערך הפצה ושיווק דורש הקצאת משאבים. הטיפ בהקשר הזה הוא לקבוע קונספט בקרה משולב כדי לנהל את מערך ההפצה באופן אישי.

  1. השתתפו בתערוכות וכנסים

חדירה לשוק חדש בחו"ל מתחילה לעיתים קרובות במפגש ספונטני עם יבואן מקומי. הסיכוי למפגש כזה עולה משמעותית במהלך תערוכות, כנסים ואירועים בינלאומיים. כתוצאה מכך, כדאי ליצואן המתחיל להשתתף בכמה שיותר אירועים שרלוונטיים לתחום שבו הוא מתמחה. נכון להיום יש מעל 250 מיליון אנשים שמבקרים בתערוכות מדי שנה, כאשר לצדן מעל 7 מיליון חברות מגיעות כדי לחזק את התדמית שלהן. במילים אחרות, תערוכות וכנסים הם המקום להיות בו אם רוצים לבלוט בשוק העולמי ולהתחיל את הייצוא ברגל ימין.

Author

rachelirub@gmail.com'
dana

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *