פיתוח מוצרים – כל השלבים לפיתוח המוצר הטוב ביותר

כשאנחנו מקבלים מוצר מסוים ליד, אנחנו רואים את התוצר הסופי של תהליך ארוך ומפותל. הרבה פעמים, בתור צרכנים, אנחנו לא חושבים כיצד המוצר הפך להיות מה שהוא, אנחנו לא חושבים על תהליך הפיתוח מתחילתו ועד סופו, אנחנו משתמשים במוצר ולא מתייחסים בכלל לכל תהליך החשיבה שאיפשר לנו להשתמש במוצר כפי שהוא.

אך כל מוצר שמגיע אל המדף, עובר תהליך ארוך של מחקר ופיתוח אשר בלעדיו אי אפשר היה לתכנן, לייצר ולהוביל אותו אל קו הסיום שזה שיווקו על המדף. לתהליך של פיתוח מוצרים חברים גורמים שונים, ויתרה מזו, יש עליו השפעות שונות. idea-3085367__340

צריך לומר תחילה, שכל תהליך של פיתוח מוצרים מתחיל כאמור במחקר אשר מתבצע על ידי מחלקה ספציפית שאחראית על כך. תהליך המחקר מתבצע בדרך כלל מתוך מספר נקודות מבט. למשל, מה הצרכן צריך, מה אפשר לפתח, כיצד ניתן לשדרג מוצר קיים ולפתח על בסיסו מוצר חדש, מה הם הפטנטים שאפשר להשתמש בהם לצורך פיתוח מוצרים, מה הכלים שעומדים לרשותנו וכמובן גודל התקציב בעזרתו אנחנו יכולים לפתח מוצר חדש.

כיצד מתבצע הליך של פיתוח מוצר

כאמור אחרי שלב המחקר הראשוני, מתחיל ביצירת תוכניות אשר על בסיסן מפתחים אב טיפוס של המוצר. המטרה היא ליצור דגם ראשוני על בסיסו נעבוד עד שנוצר גרסה ראשונית של המוצר. זו לא תהיה גרסה שתצא לשוק, אלא גרסה עליה נעבוד במשך תקופה מסוימת עד שנגיע לתוצר הסופי אותו נשווק.
במהלך תהליך זה נבחן מספר דברים, כיצד המוצר עובד, מה צריך לתקן ולשנות, נלמד כיצד הוא עובד, מה נקודות התורפה של המוצר, במה הוא שונה ממוצרים אחרים, עד כמה הוא רחוק או קרוב למה שתיכננו לפתח, וכן אנחנו נתייחס לשאלה נוספת והיא כיצד הצרכנים אמורים להשתמש בו.
בנקודה זו, ייתכן מאוד שבשלב מסוים נשתמש בקבוצת מיקוד של צרכנים אשר יבחנו את המוצר. אחרי שנקבל מהם פידבקים כאלה ואחרים, אז נוכל להמשיך בתהליך הפיתוח עד שהמוצר יהיה מושלם.

מאמרים נוספים