מתי צריך כונס נכסים

לכל אדם יש ברבות השנים סוגים שונים של נכסים. מה נחשב בתור נכס? הנכס יכול להיות מוחשי כמו דירה שאינה למגורים, כלי רכב, תכשיטים, ניירות ערך ואפילו שותפות בחברה מסוימת. נכס גם יכול להיות נכס לא מוחשי כמו בעלות על שירים או זכות על פטנט.

כל אחד מהנכסים הללו מגיעים עם בעלות של אדם או חברה, וקיימים מצבים שבהם  עולה הצורך להפעיל תהליך של כינוס נכסים כדי לתפוס חזקה על אלה באופן מסודר. מתי בדיוק מתרחש מקרה שבו נכס עובר תהליך של כינוס נכסים ולתהליך של כונס רכבים לדוגמה? קראו את המאמר החשוב הבא.

לא עומדים בהתחייבות כספית

באופן די כללי ניתן לומר כי תהליך של כינוס נכסים הוא כזה אשר מאפשר בצורה חוקית לחלוטין, בתהליכים חוקיים, להתקדם אל עבר פיצוי של גורם אשר לא קיבל את המגיע לו מבחינה כספית מחייב. זה יכול להיות פעולה שבין בנק לבעלי דירה, פעולה בין ספק של סחורה לבין בעל חנות ואף סיטואציה בין אנשים בהליך של גירושין שלא מסכימים לגבי אופן חלוקת הדירה.

ישנן כל מיני סיטואציות שבהן ממנים כונס נכסים כשאר זו המוכרת ביותר היא במצב של פשיטת רגל של בעל עסק, שבמהלכה הוא מותיר חובות עבור ספקי שירות שונים, ואלה הנושים שמנסים לקבל החזר עבור החובות הלא משולמים בצורה של כינוס הכנסים של בעל החוב.

כינוס נכסים באופנים שונים

כאמור, לפי הסוגים השונים של סיטואציות שעבורן ניתן למנות כונס נכסים, כך גם יש תהליכים שונים של כינוס נכסים שמתבצעים לפי הנדרש. כונס נכסים בהוצאה לפועל רשאי לקחת לרשותו את הנכס שהוא התמנה על מנת לנהל אותו וכך לבצע מכירה באמצעות פרסום מרכזים בלוחות הייעודיים לכך כמו באתר כונס ישראל, ניהול ומימוש של הנכס  לפי הוראת הרשם ובהתאם לבקשה שקיימת אצל הזוכה בנכס או החייב עצמו.

בתהליך של כינוס נכסים במקרה של גירושים ישנם מקרים רבים אשר לא מקדמים את הבעלים של הדירה המשותפת אל חלוקה שווה, וכאן מינוי של כונס מאפשר מינוי על ידי בית המשפט למכירה וחלוקה של הרווחים בצורה יעילה ומהירה.

מאמרים נוספים